

Målbart, ikke bare gode intensjoner
For å sikre at gode intensjoner omgjøres til handling, har vi siden 2018 løftet bærekraft som ett av tre felles strategisk viktige fokusområder for selskapene i Frydenbø Group. Det vil si at det på lik linje som for lønnsomhet jobbes med konkrete mål og tiltak for bærekraft, og utviklingen evalueres etter målbare KPIer.

Frydenbø om åpenhetsloven under Arendalsuka
Under Arendalsuka i august deltok vår bærekraft- og leverandørkjededirketør Marianne Ryan på Factlines AS sitt arrangement om åpenhetsloven.

Frydenbø signerer FUTURE-PROOF plakaten
Nylig lanserte FUTURE-PROOF sin tilslutningsform, FUTURE-PROOF plakaten. Plakatens formål er å samle og synliggjøre aktører som ønsker å gå foran i diskusjon og samarbeid om felles utfordringer. Frydenbø Group er nå første selskap ut til å slutte seg til plakaten.

Bærekraft som strategisk fokusområde
Arbeidet med bærekraft har et stadig høyere fokus både på styrenivå, i ledelsen og hos medarbeidere i Frydenbø. I 2021 har alle delkonsern arbeidet med mål og tiltak knyttet både til miljøsertifisering og til sosiale bærekraftmål. I 2022 fortsetter arbeidet for å utvikle våre produkter og tjenester i riktig retning mot det grønne skiftet. Konsernet har siden 2020 vært aktiv i samarbeidsf...
FNs bærekraftsmål
1. Utrydde fattigdom, 2. Utrydde sult, 3. God helse og livskvalitet, 4. God utdanning, 5. Likestilling mellom kjønnene, 6. Rent vann og gode sanitærforhold, 7. Ren energi til alle, 8. Anstendig arbeid og økonomisk vekst, 9. Industri, innovasjon og infrastruktur, 10. Mindre ulikhet, 11. Bærekraftige byer og lokalsamfunn, 12. Ansvarlig forbruk og produksjon, 13. Stoppe klimaendringene, 14. Livet i havet, 15. Livet på land, 16. Fred, rettferdighet og velfungerende institusjoner, 17. Samarbeid for å nå målene.
FRYDENBØ GROUP AS ER KVALIFISERT TIL FACTLINE'S NYE VERIFISERINGSMERKE FOR ÅPENHETSLOVEN.



