Vi har tatt en prat med Simen Nordaas Eriksen som jobber hos Frydenbø Bil Kokstad for å høre litt om hvordan hverdagen til en bilselger er.
Det er veldig variert, men i hovedsak handler det om å skape gode opplevelser i møte med kundene. Alt fra prøvekjøring, oppfølgning, selve bilsalget, og alt i mellom. Det jeg liker aller best? Merkevaren, kundene og kollegaene. Jeg er stolt av å representere Volvo. Det er spesielt givende når kunder som i utgangspunktet «aldri skulle ha» Volvo, kommer innom, og nå er på sin tredje bil. De opplevelsene er helt magiske.
Veldig bra. Det er høyt under taket, mye latter og et miljø hvor vi trives sammen. Samtidig som det stilles tydelige krav. Du må levere, men du har det gøy mens du gjør det.
Det er en kombinasjon. Det gir energi å se at teamet gjør det bra, og samtidig motiveres jeg sterkt av jakten på å bli Norges beste Volvo-selger. Det at vi blir belønnet godt for resultater gjør det ekstra givende.
Å lære seg hvordan man møter og tilpasser seg ulike typer kunder. Du kan gjøre alt riktig og likevel oppleve at de velger noe annet – da gjelder det å reflektere over prosessen og se hva man kan ta med seg videre. Det er krevende, men du utvikler deg veldig.
Bare søk! Hvis du er motivert og klar for å stå på, kommer du ikke til å angre.
Hvor mye det faktisk krever. Hvor tilgjengelig du må være, og hvor mange timer som ligger bak. Jeg solgte en bil 21:30 i går kveld og tok den telefonen uten å blunke. Når det blir en lidenskap, gjør man det med glede.
Helt stille. Det gir meg ro og fokus.
XC60. Fordi jeg er sterk og samtidig smidig. Jeg har kanskje ikke erfaringen helt ennå til å kalle meg en EX90, men med gode resultater har jeg jobbet meg opp til det som har vært en veldig populær modell.
…druer. (Vi hadde kake til lunsj dagen intervjuet ble gjort, Simen motsto så vidt fristelsen og gikk kun for druer i motsetning til intervjuer)
Jagerflypilot, ikke helt det samme, men fortsatt med høyt tempo og mye ansvar!