Artikler

Les mer om våre ansatte, forretningsområder, samarbeidspartnere og bedriftsnyheter.
Pil Se alle artikler

Vi sees snart på verdens beste tribune

Frydenbo-tribunen Brann
For å korte ned ventetiden tok vi turen innom Stadion for å sjekke om Frydenbø-tribunen er klar for seriestart. Det er den! Vi fikk også sparret litt med Brann om samarbeid, inntektsstrømmer, verdier og hva som skal til for å få gullet hem.

FOTO: Digitalsport.

Sponsorat som ledd i merkevarestrategi

Samarbeidet mellom Brann og Frydenbø startet i 2004, og har vært verdifullt for begge parter.

– Samarbeidet med Brann har vært en naturlig del av Frydenbøs merkevarestrategi over mange år. Det er noe helt magisk ved å kjenne på stemningen når Brann leder på Stadion, og vi ser frem til mange fantastiske publikumsøyeblikk gjennom sesongen, sier Silje Ulla-Zahl, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Frydenbø Group. 

– Frydenbø er en partner som har vært med klubben i tykt og tynt. De kjenner klubben spesielt godt og ikke minst markedet. Det er derfor fint når Frydenbø bidrar som en god sparringpartner og kommer alltid med ærlige tilbakemeldinger. Selskapet har skapt en intern entusiasme overfor klubben og er en god ambassadør. De stiller alltid opp og viser at de bryr seg, sier Branns leder for marked, kommunikasjon og bærekraft, Therese Andvik Rygg.

Grunnlaget for god fotball

Sponsorinntektene er Branns største inntektskilde og er viktige for å kunne ha mulighet til å skape et best mulig fotballag. Brann er en veldig sterk merkevare nasjonalt og langsiktige avtaler med sponsorer bidrar til å styrke merkevaren betraktelig.

Langsiktige avtaler med Frydenbø og andre har gitt et økonomisk fundament. Brann legger vekt på at Frydenbø er en viktig signalkunde, som gjør det mer attraktivt for andre bedrifter å investere i klubben. Frydenbø-tribunen har blitt et egennavn, og huser Branns mest lojale og stemningsskapende supportere.

– Det å ha kontinuitet overfor dem, er viktig for oss. Frydenbø har opp gjennom årene vært en viktig sparringspartner for klubben, fortsetter Andvik Rygg.

Felles interesser

Sportsklubben Brann og Frydenbø er begge en del av Bergens historie og fremtid. Andvik Rygg legger vekt på at Brann ikke bare er en sportsklubb, men en samfunnsaktør som kan gjøre en forskjell.

– Vi bryr oss om byen og menneskene som bor her. Klubben skal bruke stemmen til å påvirke positivt og gjøre en forskjell der det er mulig. Gatelagsprosjektet vårt er et godt eksempel på dette, sier hun. 

Dette passer godt med Frydenbøs målsetning om å være en verdiskaper og positiv bidragsyter i områdene hvor vi opererer. 

– Å ha et sterkt Brann er bra for Bergen, og da er det også bra for våre ansatte og kunder, sier Silje Ulla-Zahl, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Frydenbø Group. Hun legger vekt på at Branns kjerneverdier matcher godt Frydenbøs verdigrunnlag "entusiastisk", "ærlig" og "ansvarlig". 

Brann har mange hjertesaker og viser sitt samfunnsansvar gjennom blant annet gatelaget, integrering, Brannsjansen, samarbeid med Haukeland Sykehus og barneklinikken, MOT og Pride. Disse prosjektene og deres ambisjon om å være gode forbilder, settes høyt hos Frydenbø.

"Gullet ska hem"

Branns misjon er «Vi e Brann – Bergens Stolthet» og visjonen er «Gullet ska hem».

– For å leve opp til dette, så krever det kvalitet i alt vi gjør. Vinne fotballkamper. Vinne seriegull. Bruke unge lokale spillere. Underholde. Gjøre bergensere stolte. Skape gode opplevelser på tribunen og utenfor Stadion. Skape verdi for partnere. Øke inntekter. Skape begeistring og entusiasme. Gjøre en forskjell for de som trenger det, som samfunnsaktør, forteller Andvik Rygg.

Det er mange spennende prosjekter på gang på Stadion. Noen av prosjektene: stadion skal digitaliseres, det kommer solcellepanel på tribunetakene, videreutvikling av avfallshåndteringen, innflytting for Norges Toppidrettsgymnas og en identitetsprosess under konseptet "vi vil det aller mest". 

Vi gleder oss til å følge utviklingen og stemningen på Brann stadion!

Frydenbø-tribunen Lars Petter Mongstad, Silje Ulla-Zahl, Therese Andvik Rygg, Susann Solheim Gjerløw
FRA VENSTRE: Lars Petter Mongstad, Silje Ulla-Zahl, Therese Andvik Rygg, Susann Solheim Gjerløw.
Silje Ulla-Zahl-1

Silje Ulla-Zahl

Markeds- og kommunikasjonsdirektør

Frydenbø Group

suz@frydenbo.no